Data publikacji: 2015-10-26
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: #Bazarek – jak internauci ominęli ciszę wyborczą
Kategoria: BIZNES, Polityka
Cisza wyborcza wyzwoliła kreatywność internautów. W social media głośno komentowano ceny „produktów” na wyborczym bazarku. Na temat samego hashtagu #bazarek pojawiło się aż 4,5 tys. wzmianek – wynika z raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
Cisza wyborcza wyzwoliła kreatywność internautów. W social media głośno komentowano ceny „produktów” na wyborczym bazarku. Na temat samego hashtagu #bazarek pojawiło się aż 4,5 tys. wzmianek – wynika z raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
Na bazarku nie brakowało polędwiczek, ciastek, muszek, zlewów, swetrów, jabłek czy chlebów razowych. Największą popularnością na Twitterze cieszyły się pistacje – użytkownicy portalu w trakcie weekendu wzmiankowali w nawiązaniu do orzechów aż 2,2 tys. razy. Często w tweetach pojawiały się także ciastka/ciasteczka – 2,1 tys. wpisów i komentarzy. Ponad tysiąc informacji odnotowały pomidory (1,8 tys.), kaczka/kaczki (1,5 tys.) i muszki (1,5 tys.). Rzadziej internautów interesowały ceny grzybów, razowego chleba i ślimaków.
– Internauci sprytnie obeszli ciszę wyborczą. Nazwy partii zastąpili nazwami produktów spożywczych i publikowali je na Twitterze wraz z cenami – w ten sposób podawali wyniki wyciekające z firm przeprowadzających sondaże exit poll. Bazarek nie jest czymś nowym, funkcjonował już podczas wyborów prezydenckich – tłumaczy Marcin Badurski, politolog.
Hashtag #bazarek najczęściej wywoływał użytkownik @1DEurovisionGag – 55 razy, a następnie @kamil_gie – 50 i @insanegirlx – 45.
PiS z ogromną przewagą w social media
Partia Jarosława Kaczyńskiego uzyskała znaczącą przewagę w mediach społecznościowych – prawie 100 tys. wpisów. Tylko w październiku do momentu ogłoszenia wyników na temat ugrupowania pojawiło się 357 tys. wzmianek. Drugie miejsce zajęła opozycja z wynikiem 259 tys. materiałów. Natomiast na trzeciej pozycji uplasował się KORWiN – internauci w nawiązaniu do partii napisali 137 tys. informacji w social media. Tuż za podium znalazły się Nowoczesna, Kukiz’15 i Zjednoczona Lewica.
#wybory2015 najpopularniejszym hashtagiem
Internauci w trakcie weekendu najczęściej używali hashtagów #wybory2015, #wybory, #czasdecyzji, #ciszawybrocza, #twittertypuje czy wspomniany wcześniej #bazarek. Zdecydowanie największa aktywność #wybory2015 przypadła na niedzielę na godziny 20.00-23.00, czyli dotyczyła zakończenia wyborów i ogłoszenia wyników. Pik odnotowano o godz. 21.00. W drugiej połowie dnia wyborczego dużym zainteresowaniem cieszyły się także #bazarek i #czas decyzji.
@tvp_info z największym dotarciem
Najaktywniejszymi internautami na Twitterze w nawiązaniu do #wybory2015 zostali @rafalku – 185 wpisów, @1DEurovisionGag – 130, @nagietka – 81 oraz @insanegirlx – 80, @Duke_Kristof – 80. Na dalszych miejscach znalazły się także Polskieradio.pl (@Wiadomosci_PR), TVP Info (@tvp_info), Radio Szczecin (@radio_szczecin), Wp.pl (wirtualnapolska) oraz Rzeczpospolita (@rzeczpospolita). Największe dotarcie dotyczyło redakcji TVP Info.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Polityka