Data publikacji: 2016-10-07
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Człowieku, trochę kultury!
Kategoria: Teatr, LIFESTYLE
Rusza czwarta, ogólnopolska edycja Miesiąca Teatrów Groupon.
Tegoroczna odsłona Miesiąca Teatrów jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie wydarzeniami artystycznymi oraz potrzebę promocji kultury dostępnej dla wszystkich. Jak wykazało badanie przeprowadzone przez Groupon, główną barierę w chodzeniu do teatru stanowią koszty. Aż 57% badanych zrezygnowało w tym roku z pójścia do teatru ze względu na cenę biletu. Dlatego też, w październiku, Groupon wraz z teatrami największych polskich miast, przygotował specjalną ofertę. Przez cały miesiąc, użytkownicy serwisu będą mieli okazję wybrać się na wybrany spektakl w cenie niższej niż zazwyczaj.
Ideą Groupon jest zachęcanie ludzi do wyjścia z domu i zbierania unikalnych doświadczeń, dlatego cieszy nas, że możemy przyczynić się do częstszych wizyt Polaków w teatrach. Doceniamy ogromne zaufanie, jakim zostaliśmy obdarzeni przez naszych klientów oraz partnerów podczas poprzednich edycji tego przedsięwzięcia i z radością patrzymy, jak z roku na rok przyłączają się do naszej inicjatywy kolejne instytucje – to dla nas olbrzymia motywacja, ale też wyzwanie. W obecnej odsłonie, miłośnicy sztuki teatralnej mogą cieszyć się wyborem niemal 10 000 biletów na spektakle z blisko 40 teatrów, w tym największej sceny w kraju, Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie – powiedział Łukasz Ostrowski, Dyrektor Zarządzający Groupon w Polsce.
Polak nie ma czasu na kulturę
Nie tylko koszty okazują się barierą w dostępie do kultury. Okazuje się, że jedynie 5% z nas jest w teatrze raz w miesiącu, a 17% wybiera się na spektakl raz na kwartał. Poza kosztami, drugim najczęściej podawanym powodem nieuczęszczania do teatru jest brak czasu. Niemal 1/5 ankietowanych nie umie wygospodarować chwili na spotkanie z kulturą. A przecież teatr poszerza horyzonty i rozwija nas emocjonalnie (54%) pozwalając jednocześnie przyjemnie spędzić wieczór z najbliższymi (47%). Tutaj z pomocą przychodzi Groupon, dzięki któremu bilety są na wyciągniecie ręki, bez wychodzenia z domu i bez stania w kolejkach – zachęcając do „kupowania online, a przeżywania offline”.
Ponad 500 biletów do rozdania
Patronem medialnym wydarzenia jest Radio ZET Chilli. Patronat lokalny objęli: Radio RAM, Radio Kaszebe oraz Radio Planeta FM. Magię teatru i ciekawostki zza kulis redaktorzy przybliżą w audycjach dedykowanych wydarzeniu. Co więcej, w ramach promocji, na antenie do rozdania będzie ponad 500 biletów na dowolne spektakle z oferty Groupon. Po sukcesie poprzednich edycji Miesiąca Teatrów (średnio 15.000 sprzedanych biletów), które wsparli: Tomasz Karolak, Dyrektor Artystyczny teatru IMKA w Warszawie, Andrzej Seweryn – Dyrektora Naczelny Teatru Polskiego, czy wybitna aktorka Danuta Stenka, nie mamy wątpliwości, że promocja kultury wyższej w Polsce ma sens. Do zobaczenia w Teatrze – zaprasza Łukasz Ostrowski.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Teatr #LIFESTYLE