Data publikacji: 2015-11-18
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Lewy w medialnym natarciu
Kategoria: Sport, BIZNES
Po fali sukcesów media okrzyknęły Roberta Lewandowskiego najlepszym polskim produktem eksportowym. Wzrósł także jego potencjał marketingowy. Tylko w październiku Lewy zyskał promocję medialną wartą 115 mln złotych.
Po fali sukcesów media okrzyknęły Roberta Lewandowskiego najlepszym polskim produktem eksportowym. Wzrósł także jego potencjał marketingowy. Tylko w październiku Lewy zyskał promocję medialną wartą 115 mln złotych.
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przeanalizował medialność polskiego króla strzelców. W dziesiątym miesiącu tego roku na jego temat ukazało się 13,7 tys. publikacji. 70 proc. przekazu pochodziło z internetu, a głównie z portali Sport.se.pl (435), Eurosport.onet.pl (338) i Sport.pl (295). Drugim najpopularniejszym medium w stosunku do Lewego była prasa – 12 proc. ogółu materiałów. Dominowały tytuły „Przegląd Sportowy” (126), „Sport” (117) i „Piłka Nożna” (61). Po 9 proc. przekazu pochodziło z radia i telewizji. Informacje o Lewandowskim przeważały w mediach ogólnopolskich (56 proc.). Sportowca nie brakowało także na pierwszych stronach gazet. Na jedynkach pojawił się aż 145 razy.
Promocja warta 115 mln złotych
Robert Lewandowski był najczęściej przywoływany w mediach 12 października – po meczu Polska-Irlandia. Tylko tego dnia opublikowano 1,6 tys. materiałów. Dziennikarze często pisali o mistrzu ligi niemieckiej także 9 i 20 października. Pierwszy pik dotyczył podsumowania rozgrywki Polska-Szkocja, a ostatni duży skok odnosił się do typowania RL9 na kandydata do nagrody Złotej Piłki FIFA.
Na olbrzymiej medialności sportowca na pewno zyskają sponsorzy, m.in. Nike i Audi. Od niedawna Lewandowski promuje także markę Huawei. Analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” oszacowali ekwiwalent reklamowy materiałów na temat piłkarza. W październiku wyniósł on 115 mln złotych. Publikacje mogły wygenerować dotarcie na poziomie 11 mld kontaktów.
Lewandowski wygrywa w social media
Fani Lewego dzielą się sukcesami sportowca także w mediach społecznościowych. W trakcie analizowanego miesiąca na temat piłkarza pojawiło się aż 415,2 tys. wzmianek i komentarzy. Duża aktywność przypadła na 8 października (20,7 tys. materiałów) w związku z meczem Polska-Szkocja. Polak zaskoczył wszystkich, strzelając gola w ostatniej sekundzie meczu. Jednak internauci o RL9 najczęściej pisali 11 października (22,4 tys.) – tego dnia odnotowano aż 22,5 tys. wzmianek. Informacje dotyczyły bramki strzelonej przez Lewego podczas wygranego meczu Polska-Irlandia, który odbył się w ramach eliminacji mistrzostw Europy 2016 i zapewnił Polsce awans do finałów.
Z analizy trendów aktywności internautów w Google wynika, że ich wzmożone zainteresowanie w większości pokrywa się z okresami najwyższej aktywności w mediach społecznościowych oraz publikacjami w mediach tradycyjnych.
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Sport #BIZNES