Sprawy społeczne Wiadomości branżowe

Rusza konkurs Przedsiębiorca Aktywny Lokalnie

Warszawa, 13 kwietnia 2014 r.: 14 kwietnia rusza ogólnopolski konkurs „Przedsiębiorca Aktywny Lokalnie” skierowany do mikro i małych przedsiębiorców. Jego celem jest promocja społecznej odpowiedzialności biznesu wśród polskich przedsiębiorców. Inicjatywa stanowi element globalnego konkursu realizowanego przez spółki METRO Cash & Carry w 16 krajach na całym świecie z okazji 50. rocznicy powstania firmy.Jedni organizują sprzęt dla osób niepełnosprawnych i pomagają najuboższym. Inni dokarmiają zwierzęta lub odnawiają zabytki, pomagają repatriantom i promują zdrowy styl życia. Choć się nawzajem nie znają, mają ze sobą wiele wspólnego – są mikro lub małymi przedsiębiorcami działającymi na rzecz swoich lokalnych społeczności, biznesmenami, którzy poza działalnością komercyjną znajdują czas i energię, by zmieniać swoje najbliższe otoczenie. To do nich adresowany jest konkurs „Przedsiębiorca Aktywny Lokalnie”, który ma na celu

Warszawa, 13 kwietnia 2014 r.: 14 kwietnia rusza ogólnopolski konkurs ?Przedsiębiorca Aktywny Lokalnie? skierowany do mikro i małych przedsiębiorców. Jego celem jest promocja społecznej odpowiedzialności biznesu wśród polskich przedsiębiorców. Inicjatywa stanowi element globalnego konkursu realizowanego przez spółki METRO Cash & Carry w 16 krajach na całym świecie z okazji 50. rocznicy powstania firmy.

Jedni organizują sprzęt dla osób niepełnosprawnych i pomagają najuboższym. Inni dokarmiają zwierzęta lub odnawiają zabytki, pomagają repatriantom i promują zdrowy styl życia. Choć się nawzajem nie znają, mają ze sobą wiele wspólnego ? są mikro lub małymi przedsiębiorcami działającymi na rzecz swoich lokalnych społeczności, biznesmenami, którzy poza działalnością komercyjną znajdują czas i energię, by zmieniać swoje najbliższe otoczenie. To do nich adresowany jest konkurs ?Przedsiębiorca Aktywny Lokalnie?, który ma na celu promocjęspołecznejodpowiedzialnościbiznesuwśródpolskichprzedsiębiorców oraz wyróżnienie tych, którzy w sposób aktywny działają na rzecz swojej lokalnej społeczności.

W badaniu opinii1 zrealizowanym przed rozpoczęciem konkursu ponad 75 proc. respondentów zadeklarowało przywiązanie do swojej lokalnej społeczności, a zdecydowana większość (92,2 proc. badanych) przyznała, że chętniej korzysta z usług czy produktów tych przedsiębiorców, o których wie, że działają na rzecz ich społeczności. W niedużych, lokalnych firmach widzimy potencjał zmian w otaczającej nas rzeczywistości, a ich właścicieli postrzegamy jako liderów skłaniających do działania także lokalne władze. Większość, bo ponad 88 proc. respondentów uważa, że przedsiębiorcy prowadzący małe i średnie firmy wręcz powinni działać na rzecz swoich społeczności lokalnych. ? Dla przedsiębiorców to ważna podpowiedź. Ankietowani wskazują wyraźnie, że na aktywności społecznej lokalnych firm mogą zyskać wszyscy, zarówno przedsiębiorstwo, jak i jego klienci oraz mieszkańcy. Oczywiście biznes powinien kierować się w tych działaniach tak samo potrzebami swojego otoczenia, jak wyzwaniami dla własnego rozwoju. Słabe, niedochodowe firmy nikomu przecież nie pomogą ? mówi Zbigniew Gajewski, z-ca dyrektora generalnego Konfederacji Lewiatan, która objęła konkurs swoim patronatem.

A to już wiesz?  Studenci PG będą wydobywać barwniki z liści

Jubileuszowy projekt firmy MAKRO ma formę ogólnopolskiego konkursu. Dorywalizacji o nagrodęgłównąitytuł ?Przedsiębiorcy Aktywnego Lokalnie? organizator zaprasza właścicieli mikro i małych przedsiębiorstw zatrudniających nie więcej niż 50 osób. Uczestnicy muszą wykazać się aktywnością, dzięki której przyczyniają się do zmiany na lepsze swojego najbliższego otoczenia, np. poprawiają estetykę miejsca i lokalnej infrastruktury, rozwijają projekty kulturalne, ekologiczne i edukacyjne dla lokalnej społeczności, zwiększają zatrudnienie, realizują pomoc potrzebującym czy kultywują lokalną tradycję.

Już przy tworzeniu koncepcji konkursu zorientowaliśmy się, jak zróżnicowane są aktywności o charakterze CSR prowadzone przez mikro i małych przedsiębiorców. To właśnie dlatego w pierwszym etapie konkursu przedsiębiorcę aktywnego lokalnie wybierać będą internauci ? jego klienci, bliscy, sąsiedzi, ci, którzy dzięki działalności uczestnika konkursu lepiej żyją oraz przede wszystkim osoby, którym po prostu spodoba się historia konkretnego przedsiębiorcy. ? mówi Magdalena Figurna, koordynatorka konkursu i PR Manager w MAKRO. 

Laureaci wybierani będą w dwóch etapach konkursu. W pierwszym etapie ? wojewódzkim ? zwycięzca wyłoniony zostanie w wyniku głosowania przez internautów. O zwycięstwie zadecyduje liczba oddanych głosów. Zwycięzcę w kategorii ogólnopolskiej, spośród 16 laureatów szczebla wojewódzkiego, wyłoni komisja konkursowa powołana prze zorganizatora, w skład której wejdą przedstawiciele partnerów instytucjonalnych akcji. Nagrodą dla każdego zwycięzcy regionalnego jest bon o wartości 1000 zł na zakupy w hurtowni MAKRO Cash & Carry. Laureat etapu ogólnopolskiego otrzym anagrodę pieniężną w wysokości 25000 zł n awsparcie jego aktywności lokalnej.

Napotrzeby konkursu utworzon azostała strona internetowa, za pośrednictwem której przedsiębiorcy mogą aplikować do konkursu, wypełniając formularz zgłoszeniowy, w którym konieczne jest podanie danych adresowych firmy, informacji o rodzaju prowadzonej działalności oraz wpisanie swojej historii aktywności na rzecz lokalnej społeczności. Strona zlokalizowana jest pod adresem: www.przedsiebiorcaaktywny.pl. Do historii można dołączyć zdjęcie albo film nt. działalności. Na zgłoszone historie będą następnie głosować internauci, w tym także znajomi i klienci przedsiębiorców. Zagłosować można jednak tylko raz. Na stronie znajduje się także regulamin konkursu oraz plakat, który przedsiębiorca powinien pobrać, wydrukować i powiesić w widocznym miejscu w siedzibie przedsiębiorstwa. Konkurstrwaod14kwietniado30września 2014r., zaś głosowanie internetowe będzie trwać do 30 czerwca.

A to już wiesz?  Sala operacyjna zamiast gimnastycznej, czyli zrzucanie kilogramów za pomocą skalpela

Organizator i partnerzy: Organizatoremkonkursu”PrzedsiębiorcaAktywnyLokalnie”jestMAKROCash and CarryPolskaS.A.                                                                     

Partnerami konkursu są: Krajowa Izba Gospodarcza, Konfederacja Lewiatan, Polska Przedsiębiorcza oraz Polska Organizacja Franczyzodawców.

Patronatem medialnym akcję objęły Grupa Wydawnicza Polskapresse i Radio PIN.

Konkurs wspiera również firma Freebee.

1. Ogólnopolskie badanie przeprowadził Instytut Badań Rynkowych i Społecznych Homo Homini na zlecenie firmy MAKRO Cash & Carry Polska SA. Badaniem, które zrealizowano pod koniec stycznia 2014 r., objęto grupę 1020 pełnoletnich mieszkańców Polski.

 

MAKRO Cash & Carry jest liderem w branży samoobsługowego handlu hurtowego. Usługi firmy, skierowane przede wszystkim do przedsiębiorców, obejmują zarówno kompleksowe zaopatrzenie, jak i nowoczesne rozwiązania biznesowe. W MAKRO klienci znajdą pod jednym dachem artykuły spożywcze i przemysłowe w szerokim wyborze, doskonałej jakości i przystępnych cenach ? jedna nowoczesna hala to odpowiednik 50 hurtowni branżowych. Do dyspozycji kupujących są także usługi dodatkowe ? m.in. doradztwo biznesowe czy szkolenia gastronomiczne ? które skupiają się wokół nowoczesnej Akademii Efektywnej Przedsiębiorczości w Warszawie. W Polsce MAKRO Cash & Carry istnieje od 1994 roku; posiada obecnie 41 hal (w tym już jedenaście hal mniejszego formatu). Łączna powierzchnia sprzedaży hurtowej wynosi ponad 270 000 m2. MAKRO Cash & Carry zatrudnia w Polsce około 7,5 tys. osób. Więcej informacji o MAKRO można znaleźć na stronach www.facebook.com/MAKROPolska oraz www.makro.pl

METRO Cash & Carry działa w 29 krajach i posiada około 700 samoobsługowych hurtowni. Z ponad 120 tysiącami pracowników na całym świecie, firma osiągnęła w 2012 roku sprzedaż na poziomie około 32 mld euro. METRO Cash & Carry jest działem sprzedaży METRO Group. METRO Group to jedna z największych międzynarodowych firm handlu detalicznego. W 2012 r. Grupa osiągnęła sprzedaż w wysokości około 67 mld euro. Firma zatrudnia około 280 tysięcy pracowników i obsługuje ponad 2200 hal w 32 krajach. Wyniki Grupy METRO opierają się na sile sprzedaży firm, które działają niezależnie w poszczególnych segmentach rynku: METRO/MAKRO Cash & Carry – międzynarodowego lidera samoobsługowego handlu hurtowego, hipermarketów Real, Media Markt. Saturna – lidera na europejskim rynku handlu elektronicznego oraz Galerii Kaufhof. Więcej informacji na: www.metrogroup.de.

A to już wiesz?  Szkolnictwo wyższe coraz droższe, a studentów coraz mniej

Źródło MAKRO Cash & Carry Polska. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy