Biznes Sport

„SPORT – BIZNES – EFEKTYWNOŚĆ”. Raport ośrodka analitycznego THINKTANK

„SPORT – BIZNES – EFEKTYWNOŚĆ”. Raport ośrodka analitycznego THINKTANK
Wartość sponsoringu sportowego w ubiegłym roku osiągnęła 2,5 mld zł. W perspektywie dwóch lat jego wartość może ulec podwojeniu. Jak wynika z raportu THINKTANK problem przed którym stoi polski sport wymaga zdecydowanych działań

Data publikacji: 2013-10-16
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: „SPORT – BIZNES – EFEKTYWNOŚĆ”. Raport ośrodka analitycznego THINKTANK
Kategoria: Sport, BIZNES

Wartość sponsoringu sportowego w ubiegłym roku osiągnęła 2,5 mld zł. W perspektywie dwóch lat jego wartość może ulec podwojeniu. Jak wynika z raportu THINKTANK problem przed którym stoi polski sport wymaga zdecydowanych działań politycznych.

„SPORT – BIZNES – EFEKTYWNOŚĆ”. Raport ośrodka analitycznego THINKTANK Sport, BIZNES - Wartość sponsoringu sportowego w ubiegłym roku osiągnęła 2,5 mld zł. W perspektywie dwóch lat jego wartość może ulec podwojeniu. Jak wynika z raportu THINKTANK problem przed którym stoi polski sport wymaga zdecydowanych działań politycznych.

Choć w czasach kryzysu wiele firm było zmuszonych ciąć swoje budżety przeznaczone na marketing, to w obszarze sponsoringu sportowego suma wydatków rosła z roku na rok osiągając w 2012 r. kwotę 2,5 mld zł. Zdaniem ekspertów, w perspektywie kilku lat ta kwota może nawet ulec podwojeniu, zwłaszcza, że biznes deklaruje dalsze zwiększanie budżetów przeznaczonych na sponsoring sportowy. Wyzwaniem dla organizatorów sportów w Polsce jest, aby umiejętnie dostosować swoją działalność do wymogów i oczekiwań biznesu – tworząc profesjonalną ofertę sponsoringową. Biznes z kolei, może wiele zyskać jeżeli odpowiedzialnie włączy się w proces zmian, które czekają polski sport w najbliższych latach – wynika z raportu ośrodka analitycznego THINKTANK.

– Niewątpliwie potrzebna jest dyskusja o dobrych praktykach w sponsoringu sportowym. Sport może dzięki temu zyskać dużo większy zastrzyk środków finansowych, a firmy otrzymają gwarancję, że wydane fundusze zapewnią im możliwie największy zwrot. To prowadzi także do wniosku, że polski sport w ujęciu systemowym wymaga radykalnej przebudowy. Firmy, które nauczą się wykorzystywać ten potencjał wygrają wyścig o klienta. – wyjaśnia Paweł Rabiej, partner zarządzający THINKTANK.

Raport THINKTANK w kompleksowy sposób analizuje rynek sponsoringu sportowego w Polsce i formułuje na tej podstawie wnioski i rekomendacje dla biznesu, związków sportowych i administracji państwowej, m.in.:

1] Euro 2012 pokazało, jak olbrzymi jest wpływ sportu na promocję polskiej gospodarki marki w świecie. Doświadczenia firm, które do tej pory zaangażowały się w sponsoring sportowy, wskazują zaś, że jest on dobrym sposobem na wzmacnianie rozpoznawalności brandu i wpływa na decyzje konsumenckie. W połączeniu z rosnącym zainteresowaniem społeczeństwa sportem tworzy to dobrą przestrzeń do większego zaangażowania firm w sponsoring sportowy.

A to już wiesz?  Współpraca z Intrum - Ultima Ratio liczy na przyrost spraw

2] Skuteczny sponsoring sportowy wymaga jednak większej profesjonalizacji i lepszego zarządzania po obu stronach: sponsorowanej i sponsorującej. Zwłaszcza firmy powinny jasno określać swoją długofalową strategię oraz oczekiwane korzyści, a także wspólnie ze sponsorowanym „szukać wspólnego biznesu” – znaleźć innowacyjny sposób współdziałania, adekwatny dla danego typu sportu i wykorzystujący jego potencjał. Najbardziej efektywne przykłady sponsoringu sportu w Polsce charakteryzują się właśnie takim, nieszablonowym podejściem.

3] Firmy zainteresowane sponsoringiem sportowym powinny także przyjrzeć się możliwościom, jakie stwarza strategia Ministerstwa Sportu i Turystyki, a w szczególności akcje promujące wychowanie sportowe i sport masowy. Potrzebna jest również lepsza wymiana dobrych praktyk sponsoringowych. Sport może zyskać dzięki temu więcej funduszy, a firmy gwarancję, że wydane pieniądze zapewnią im największy możliwy zwrot.

Rozwój polskiego sportu będzie w najbliższych latach wzbudzał wiele emocji i kontrowersji.  Relacje pomiędzy państwem, biznesem i związkami sportowymi wymagają zmiany podejścia do modelu zarządzania i wzajemnej współpracy. Biznes ma szansę odegrać znaczną rolę w rozwoju sportu w Polsce. Przy ograniczonych środkach z budżetu państwa, może mieć decydujący wpływ na to jak będzie wyglądał sportowy krajobraz Polski w przyszłości.

Pełną treść raportu w wersji elektronicznej można pobrać klikając w link: http://mttp.pl/pobieranie/RAPORT-SPORT-FIN.pdf

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
„SPORT – BIZNES – EFEKTYWNOŚĆ”. Raport ośrodka analitycznego THINKTANK Sport, BIZNES - Wartość sponsoringu sportowego w ubiegłym roku osiągnęła 2,5 mld zł. W perspektywie dwóch lat jego wartość może ulec podwojeniu. Jak wynika z raportu THINKTANK problem przed którym stoi polski sport wymaga zdecydowanych działań politycznych.
Hashtagi: #Sport #BIZNES

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy