Informacja dla mediów
Wspaniały świat emocji w nowej kampanii Pepsi z udziałem gwiazd światowego futbolu
Warszawa, 23 lutego 2021 r.
W czasie gdy światu potrzeba chwili wytchnienia i pozytywnych emocji, Pepsi rozpoczyna nową, niezwykle angażującą kampanię FIZZ, która w sposób charakterystyczny dla tożsamości marki wykorzystuje różnorodne style kultury. Stawiając na połączenie najwyższej klasy muzyki oraz wirtuozerskiego futbolu, kampania Pepsi zachęca świat do zerwania z konwencją, oczekiwaniami, a także wyjścia poza zamkniętą przestrzeń jednorodności. Wśród twarzy kampanii znaleźli się najlepsi piłkarze świata, w tym Leo Messi, Paul Pogba, Shanice van de Sanden oraz Jadon Sancho, a oryginalny film promujący kampanię został stworzony przez brytyjską reżyserkę młodego pokolenia Raine Allen-Miller do podkładu muzycznego z utworu „Rotate” autorstwa Becky G oraz Burna Boy. Kampania potrwa do końca 2021 roku.
Dynamiczny spot pt. „PopFizzAhh” bawi się zmysłami, zadając pytania nie tylko o to, jak wygląda i smakuje cola, ale też o to, jakie wydaje dźwięki. Do tego projektu Pepsi zaangażowała człowieka o wielu talentach, brytyjskiego artystę i komika Michaela Dapaah, którego zadaniem było wydobycie z napoju jego brzmienia i zaprezentowanie światu efektu, jako nowoczesnego układu dźwiękowego, który w pełny radości i odważny sposób celebruje wszelkie pyknięcia, brzęknięcia, syknięcia czy achy i ochy związane z rytuałem picia coli.
Tegoroczna globalna kampania piłkarska wspierająca rozgrywki Ligi Mistrzów i Ligi Mistrzyń UEFA zapewnia stały dopływ emocji w ramach pełnej werwy rozrywki dla fanów na całym świecie. Po raz kolejny w wystrzałowym przedsięwzięciu Pepsi udział biorą światowej klasy piłkarze i piłkarki, a listę nazwisk otwiera najlepszy na świecie G.O.A.T., czyli kozak futbolu, Leo Messi wraz z mistrzem świata Paulem Pogbą; do drużyny Pepsi dołączają też dwa kolejne nazwiska: sensacyjne odkrycie Borussi Dortmund Jadon Sancho, a także zwyciężczyni Ligi Mistrzyń UEFA, Shanice van de Sanden.
Wiodącym elementem kampanii jest ofensywny film pt. „Fizz to Life” (w dwóch wersjach – z puszką Pepsi Blue oraz Pepsi MAX), który prezentuje bezkonkurencyjne umiejętności piłkarskie do specjalnie stworzonego na potrzeby klipu utworu „Rotate” autorstwa światowej sławy gwiazdy Becky G oraz dwukrotnie nominowanego do nagrody Grammy Burna Boy, znanego z fuzji dźwięków z afrykańskimi rytmami. Od początku do końca utwór aż kipi od pozytywnych emocji – rozpoczyna się od ujęcia, na którym obserwujemy studentkę pracującą na laptopie. Gdy do jej uszu docierają niedające się zignorować dźwięki muzyki oraz odgłos otwieranej puszki zimnej Pepsi, ożywają utrwalone na okładkach pism i plakatów rozwieszonych na ścianach postacie Messiego, Pogby, Sancho oraz van de Sanden. Rozpoczyna się pościg za pełną smaku puszką Pepsi, podczas którego gracze popisują się niezwykłymi umiejętnościami, przyciągając uwagę widzów nieziemskim magnetyzmem. Podczas rywalizacji bohaterowie filmu w zawrotnym tempie prezentują talenty piłkarskie, efektowne przebieranie nogami oraz drybling, raz po raz wyskakując z plakatów i okładek pism rozmieszczonych na ścianach pomieszczenia.
Reżyserką spotu reklamowego jest Brytyjka Raine Allen-Miller – nowy, silny głos w produkcji filmowej. Na potrzeby współpracy z Pepsi Allen-Miller użyła charakterystycznego dla siebie stylu żywiołowego opowiadania historii, co pozwoliło pokazać, do czego gotowi posunąć się gracze, aby zdobyć wystrzałową puszkę Pepsi.
– Zaszczytem dla mnie była możliwość współpracy z najbardziej utalentowanymi gwiazdami futbolu na świecie oraz pokazania w filmie ich wyjątkowych osobowości i pasji. Doskonale się bawiłam współpracując z Pepsi, tworząc wizualnie angażujące uniwersum na potrzeby naszego filmu, i opowiadając w szybkim tempie tę naprawdę atrakcyjną historię, którą – jestem przekonana – pokochają zarówno fani futbolu, jak i muzyki! – powiedziała Raine Allen-Miller.
Kompozycja „Rotate” wykorzystana w filmie, oprócz głównego elementu kreatywnego kampanii, zostanie użyta jako podkład dla szeregu niezwykle atrakcyjnych treści publikowanych na licznych platformach społecznościowych. Fani będą mieli tam okazję wejść w interakcję ze swoimi ulubionymi graczami w sposób, jakiego wcześniej nie doświadczyli, m.in. w ramach pierwszej na świecie rozgrywki piłkarskiej typu duet na platformie TikTok. Limitowana seria opakowań stworzona specjalnie na potrzeby kampanii obejmuje śmiałe wzornictwo osadzone w kulturze muzycznej i przedstawiające sylwetki czworga graczy, zapewniając fanom dodatkowe doświadczenia w rzeczywistości rozszerzonej. Za pośrednictwem kodu QR umieszczanego na opakowaniach konsumenci będą mogli zagrać w interaktywną grę z udziałem swoich idoli oraz podzielić się informacjami o wyniku rozgrywki za pośrednictwem Instagram Stories.
– Cieszę się, że kolejny raz mogłem stać się członkiem drużyny piłkarskiej Pepsi. Filmowanie w tym roku okazało się być niezwykłą zabawą; jestem przekonany, że fani pokochają film – powiedział Leo Messi.
– Wspaniale jest ponownie wrócić do zespołu Pepsi. W tym roku całe przedsięwzięcie jest jeszcze większe niż wcześniej, a piłkarskie triki i szalona muza dopełniają całości. Nie mogę się doczekać, aż to zobaczycie! – powiedział Paul Pogba.
– Jestem podekscytowana możliwością udziału w kampanii piłkarskiej Pepsi w roku 2021. Tegoroczna koncepcja kreatywna po brzegi wypełniona jest energią fenomenalnymi umiejętnościami piłkarskimi oraz muzyką, którą po prostu uwielbiam – powiedziała Shanice van de Sanden.
– Udział w filmie wraz z drużyną Pepsi to coś wyjątkowego! Nie mogę się doczekać, aż zobaczycie, co znaczy połączyć umiejętności gry w piłkę nożną z dość odlotowym kawałkiem muzycznym. Zdecydowanie nie będziecie zawiedzeni – powiedział Jadon Sancho.
Kampania FIZZ potrwa przez cały rok i będzie realizowana w niezwykle angażujący sposób, z wykorzystaniem różnorodnych kreatywnych nośników informacji. Będzie zwracać uwagę na najgorętszą w ostatnim czasie muzykę oraz najbardziej doniosłe okazje spożywania przekąsek i posiłków. W kolejnych miesiącach roku pojawiać się będą dalsze odsłony kampanii, zarówno z udziałem Michaela Dapaah, jak i wielu innych zaskakujących gości z listy współpracujących z Pepsi znanych i rozpoznawalnych sportowców oraz artystów; powstanie ponadto nowa, niezwykle ekspresyjna i zachwycająca oczy oprawa graficzna dla napojów Pepsi.
– Rok 2021 to czas celebrowania niepowstrzymanego ducha człowieka, nie na przekór czasom, w których żyjemy, ale dlatego, że to tylko chwila i bez względu na wszystko musimy iść do przodu z uśmiechem na ustach – powiedziała Natalia Filippociants, wiceprezeska ds. marketingu w dziale napojów, PepsiCo. – Poprzez muzykę i futbol w naszej nowej kampanii zachęcamy świat do zerwania z konwencjami i oczekiwaniami, a także do przebicia bańki jednorodności, w której często się znajdujemy – dodała Natalia Filippociants.
W Polsce kampania stawiać będzie na podkreślenie współpracy marki z wiodącymi piłkarzami świata. Jednym z istotnych elementów działań marketingowych i sprzedażowych będzie wprowadzenie do oferty nowej, limitowanej linii puszek. W sklepach pojawią się puszki Pepsi Blue o pojemności 0,33l w wersji slim oraz standardowej, jak również 0,5l, a także Pepsi MAX o pojemności 0,33l w wersji slim – na tych puszkach znajdą się wizerunki zawodników drużyny Pepsi, czyli Leo Messiego, Paula Pogby, Shanice van de Sanden oraz Jadona Sancho. Wybrane opakowania zbiorcze butelek i puszek w sklepach zabezpieczone będą ponadto folią z wizerunkami graczy, aby dodatkowo podkreślić skojarzenia marki ze światowej klasy futbolem. Oprócz opakowań w punktach sprzedaży prowadzone będą szeroko zakrojone działania wizerunkowe – w sklepach pojawią się niezwykle atrakcyjne materiały marketingowe z wizerunkiem Leo Messiego, a dopełnieniem całości działań będzie wspólna kampania marek Pepsi i Lay’s pod nazwą „Idealne na mecz”, zachęcająca fanów do wyboru zestawu Pepsi oraz chipsów Lay’s, który będzie im towarzyszył podczas śledzenia rozgrywek piłkarskich.
Dołącz do rozmowy z #FORTHELOVEOFIT.
***
O firmie PepsiCo
Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się oferty produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez przedsiębiorstwa Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker i Tropicana, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2019 roku ponad 67 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z 23 najlepiej sprzedających się marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.
W swoich działaniach PepsiCo kieruje się wizją „Winning with Purpose”, która wskazuje drogę do uzyskania statusu światowego lidera w obszarze wygodnych, gotowych do spożycia produktów żywnościowych i napojów. „Winning with Purpose” stanowi odzwierciedlenie aspiracji firmy, polegających na zrównoważonym podejściu do realizacji zamierzeń rynkowych i uwzględnianiu świadomie realizowanych celów we wszystkich aspektach naszej działalności.
Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy http://www.pepsicopoland.com.