Warszawa, 10 maja 2017 r.
Wybierz zwycięzcę konkursu FIRESTONE Headliners of Tomorrow
Znamy już TOP3 finalistów konkursu FIRESTONE Headliners of Tomorrow. Kolejny jego etap to internetowe głosowanie, w którym publiczność wybierze zwycięzcę. Najlepszy z uczestników zagra na Firestone Stage podczas tegorocznego Open’er Festival.
Do finalnej rozgrywki stanęły wybrane przez Jury konkursowe pod przewodnictwem Moniki Brodki grupy muzyczne:
Blunt Razor powstał 6 lat temu – jak mówią muzycy – w pokoju Andrzeja, jednego z członków kolektywu. Tworzy go 4 młodych artystów z Jaworzna: wspomniany Andrzej Nocoń oraz Łukasz Pierzchała, Szymon Golec i Łukasz Bochenek, którzy wspólnie grają i komponują. Fascynuje ich dążenie do prostoty, stąd też nazwa zespołu nawiązująca do idei myślenia ekonomicznego „brzytwa Ockhama”.
Moriah Woods – Amerykanka mieszkająca w Polsce od 2014 r. Wraz z Mariuszem Antrasem (gitara basowa) i Michałem Głosem (perkusja) tworzy kolektyw sygnowany jej nazwiskiem. W tym składzie grają razem od 2015 r., głównie w Puławach. Moriah inspiruje się twórczością amerykańskiej songwriterki Sharon van Etten i polskim zespołem black metalowym Furia.
Hania Rani to 27-letnia pianistka, aranżerka, kompozytorka, mieszkająca między Warszawą a Berlinem. Jest klasycznie wykształconym muzykiem, ale od 5 lat tworzy również własne kompozycje, stawiając sobie za cel przekraczanie granic podziału na gatunki i style. Chętnie zagrałaby wspólnie z islandzkim Kiasmos tworzącym eksperymentalny minimal lub wrocławskim nu jazzowym Skalpelem.
Publiczność w głosowaniu online może ocenić artystów na podstawie nagranych specjalnie na potrzeby konkursu sesji muzycznych live, które zostały opublikowane na stronie konkursowej: www.konkursfirestone.pl.
Na głosujących czekają nagrody. Fani, którzy po głosowaniu dodatkowo uzasadnią swoją decyzję, otrzymają szansę wygrania jednego z 10 podwójnych biletów na Open’era i 40 upominków od Firestone.
Firestone jest amerykańską legendą motoryzacji z ponad stuletnią historią. Od samego początku głównym motywem wizerunku marki jest muzyka – najbardziej uniwersalny i popularny element naszej kultury, który budzi pozytywne emocje oraz jednoczy ludzi. Już w 1928 w USA firma zapoczątkowała program radiowy, a później telewizyjny The Voice of Firestone, który otworzył drogę do muzycznej kariery wielu amerykańskim artystom. Obecnie firma wciąż wspiera młode talenty w ramach programu FIRESTONE Headliners of Tomorrow, który organizowany jest w tym roku w Polsce. Partnerami kampanii są Alter Art – organizator festiwalu Open’er, oraz wytwórnia płytowa Kayax.