W ramach XII edycji kampanii ?Zdrowe Zatoki? ponad 5 500 osób skorzystało z bezpłatnych badań w kierunku rozpoznania zapalenia zatok przynosowych oraz konsultacji ze specjalistami z zakresu laryngologii. Mobilny gabinet diagnostyczny odwiedził w tegorocznej odsłonie akcji Łódź, Lublin, Tarnów, Gliwice, Gdańsk i Poznań, które zostały wybrane w głosowaniu internautów. Łącznie, od początku kampanii przebadano już ponad 88 000 Polaków.
BEZPŁATNE BADANIA
Mieszkańcy miast, które znalazły się na trasie mobilnego gabinetu ?Zdrowych Zatok? mogli wziąć udział w bezpłatnym badaniu zatok nowoczesną kamerą termowizyjną, skorzystać z konsultacji z lekarzem laryngologiem oraz otrzymać bezpłatne materiały edukacyjne. Osoby, u których badanie wykazało niepokojące zmiany, były kierowane na dalsze konsultacje laryngologiczne.
Mobilny gabinet ?Zdrowych Zatok? w liczbach:
Najliczniej mobilny gabinet odwiedzili mieszkańcy Lublina ? aż 1012 osób skorzystało z konsultacji! W pozostałych miastach bezpłatne konsultacje cieszyły się równie wysokim zainteresowaniem mieszkańców: w Łodzi 974 pacjentów odwiedziło mobilny gabinet, w Gliwicach 940, w Tarnowie 937, w Poznaniu 907, zaś w Gdańsku 900. Łącznie podczas tegorocznej edycji z badań skorzystało 5 500 osób, a od początku kampanii w 2003 już ponad 88 000.
6 miast zostało odwiedzonych przez mobilny gabinet w ciągu 5 miesięcy
Łącznie we wszystkich miastach z konsultacji skorzystało 5 500 Polaków we wszystkich miastach
Największa liczba pacjentów odwiedziła mobilny gabinet w Lublinie – 1012
Od początku kampanii ?Zdrowe Zatoki? w 2003 roku przebadano łącznie 88 689 osób
TRASA MOBILNEGO GABINETU
Miasta, które znalazły się na trasie mobilnego gabinetu zostały wyłonione w plebiscycie zorganizowanym na stronie www.zdrowezatoki.pl, w którym padło prawie 27 tysięcy głosów.
? W ramach akcji co roku umożliwiamy Polakom dostęp do bezpłatnych badań i specjalistycznych konsultacji laryngologicznych oraz rozpowszechniamy wiedzę na temat profilaktyki, diagnozowania oraz sposobów leczenia zapalenia zatok przynosowych ? mówi Katarzyna Pietrzak z USP Zdrowie ? Dostrzegamy ogromną potrzebę organizowania takich akcji ze względu na skalę problemu, cieszymy się więc, że również w tym roku nasz program docenili kolejni pacjenci.
O AKCJI
Kampania ?Zdrowe Zatoki?, pod patronatem marki Ibuprom Zatoki, jest realizowana od 2003 roku. Celem akcji jest podniesienie świadomości Polaków na temat specyfiki zapalenia zatok przynosowych i metod jego rozpoznawania, zwrócenie uwagi na konieczność podejmowania działań profilaktycznych oraz stosowania właściwej diagnostyki i leczenia. Jest to jedyna kampania, która tak wnikliwie porusza zagadnienia związane z problemami bólów i zapalenia zatok. Szczegółowe informacje o samym badaniu i o akcji są dostępne na stronie internetowej: http://www.zdrowezatoki.pl/
Nad merytorycznym przebiegiem kampanii czuwa Rada Programowa, którą tworzą prof. dr hab. med. Dariusz Jurkiewicz, Kierownik Kliniki Otolaryngologicznej WIM CSK MON w Warszawie, dr n. med. Piotr Rapiejko specjalista otolaryngolog.