Sprawy społeczne Wiadomości branżowe

ZDROWY POLAK PO SZKODZIE: poszkodowani proszą o edukację i zintegrowane programy rehabilitacji

Dwudniowy dyżur telefoniczny ekspertów ERGO Hestii w redakcji Gazety Wyborczej potwierdził: w Polsce konieczna jest edukacja w zakresie postepowania po wypadku oraz zintegrowane programy rehabilitacji. Eksperci odpowiedzieli na kilkadziesiąt telefonów dotyczących likwidacji szkód osobowych, kolejnych kroków po wypadku i odpowiedzialności ubezpieczyciela. Poszkodowani podczas rozmów najbardziej chcieli wiedzieć co zrobić zaraz po wypadku – jak zgłosić szkodę, o co mogą się ubiegać, jakie dokumenty przygotować, kto poniesie koszty leczenia. Zainteresowanie budziła również dalsza ścieżka likwidacji – czy sami powinni szukać lekarzy i rehabilitantów, czy może wskazuje ich ubezpieczyciel.Podczas rozmów duży nacisk kładłyśmy na konieczność szybkiej rehabilitacji – komentuje Maria Findysz – ekspert Centrum Pomocy Osobom Poszkodowanym ERGO Hestii. Poszkodowani często nie wiedzą, dokąd powinni się udać po pomoc i w efekcie nie robią nic bądź kierują się do kancelarii odszkodowawczych. Tym samym tracą cenny czas w kluczowym momencie dla powrotu do zdrowia. Dziś zadaniem ubezpieczycieli powinno być wyciąganie ręki do poszkodowanych zaraz po przyjęciu

Dwudniowy dyżur telefoniczny ekspertów ERGO Hestii w redakcji Gazety Wyborczej potwierdził: w Polsce konieczna jest edukacja w zakresie postepowania po wypadku oraz zintegrowane programy rehabilitacji. Eksperci odpowiedzieli na kilkadziesiąt telefonów dotyczących likwidacji szkód osobowych, kolejnych kroków po wypadku i odpowiedzialności ubezpieczyciela.

Poszkodowani podczas rozmów najbardziej chcieli wiedzieć co zrobić zaraz po wypadku ? jak zgłosić szkodę, o co mogą się ubiegać, jakie dokumenty przygotować, kto poniesie koszty leczenia. Zainteresowanie budziła również dalsza ścieżka likwidacji ? czy sami powinni szukać lekarzy i rehabilitantów, czy może wskazuje ich ubezpieczyciel.

Podczas rozmów duży nacisk kładłyśmy na konieczność szybkiej rehabilitacji ? komentuje Maria Findysz ? ekspert Centrum Pomocy Osobom Poszkodowanym ERGO Hestii. Poszkodowani często nie wiedzą, dokąd powinni się udać po pomoc i w efekcie nie robią nic bądź kierują się do kancelarii odszkodowawczych. Tym samym tracą cenny czas w kluczowym momencie dla powrotu do zdrowia. Dziś zadaniem ubezpieczycieli powinno być wyciąganie ręki do poszkodowanych zaraz po przyjęciu zgłoszenia szkody ? podkreśla Maria Findysz.

Likwidacja szkód osobowych z OC komunikacyjnego często trwa dłużej niż w przypadku szkód majątkowych. Rozległe obrażenia niejednokrotnie wymagają intensywnej hospitalizacji. Długotrwałe leczenie kosztuje Poszkodowanych wiele energii. Dlatego właśnie, dla osób po ciężkich wypadkach, kluczowym aspektem powrotu do zdrowia jest szybkie rozpoczęcie współpracy z lekarzami oraz rehabilitantami. Dziś jest to możliwe dzięki zintegrowanym programom rehabilitacji. Ważne jednak, aby Poszkodowani wiedzieli do kogo mogą się zwrócić o pomoc oraz od czego zacząć swoje działania. O tym informowali podczas telefonicznego dyżuru eksperci ERGO Hestii.

Centrum Pomocy Osobom Poszkodowanym wypracowało ścieżkę postępowania, dzięki której Poszkodowany szybko rozpoczyna proces powrotu do zdrowia. Osoba, która po wypadku opuszcza szpital i staje się podopiecznym CPOP otrzymuje należne zadośćuczynienie oraz decyzję o wysokości renty. Jednocześnie specjaliści na podstawie wywiadów oraz badań przygotowują indywidualny Program Zintegrowanej Rehabilitacji. Jego realizacja rozpoczyna się niemal natychmiast. Poszkodowany nie czeka w kolejkach, nie szuka rehabilitantów czy psychologów samodzielnie. Dzięki kompleksowemu podejściu oszczędza czas, który może poświęcić na rehabilitację.

A to już wiesz?  Pierwsze spotkanie Round Table Mixer ? dlaczego potrzeba nam dziś rozmowy o Polsce

Poszkodowani bardzo często, wskazywali ekspertom problem ze zrozumieniem pism, jakie otrzymują od ubezpieczycieli. Obecnie stosowane przez większość zakładów ubezpieczeń słownictwo oraz specjalistyczna terminologia jest dużą barierą
w sprawnym przejściu przez proces likwidacji szkody oraz rozpoczęcia rehabilitacji.   Rozmówcy wskazywali, że dokumenty, które otrzymują, powinny w jasny i czytelny sposób przedstawiać jakie prawa im przysługują i jakie kroki powinni podjąć, aby jak najszybciej otrzymać środki na pokrycie bieżących kosztów leczenia oraz poddać się rehabilitacji.

ERGO Hestia już wcześniej zauważyła ten problem i w ostatnim kwartale zdecydowała się na wprowadzenie rewolucyjnej zmiany w komunikacji z klientem. Stworzony został nowy szablon korespondencji, przez co wysyłane pisma będą czytelniejsze. Ostatecznie rewolucyjnym zmianom poddanych zostanie ponad 1 tys. wzorów dokumentów. Pierwsze pisma w nowym szablonie zostaną wysłane już na początku nowego roku.

W skutecznym dochodzeniu swoich praw przez poszkodowanych pomocne są zarówno akcje edukacyjne, jak i zmiany w poszczególnych elementach procesu likwidacji szkody, które wpływają na jego skuteczność. Nic jednak nie zastąpi kompleksowych programów, które uwolnią poszkodowanych od konieczności samodzielnego organizowania procesu powrotu do zdrowia.


dostarczył infoWire.pl

Źródło Hestia SA. Dostarczył

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy